måndag 31 januari 2011

Vilken kropp passar i vilken klänning?

I min hand har jag nu Amelia brud och bröllop, dom hade precis fått in den hemma på ica. ( har letar efter bröllops tidningar men har inte funnits någon i affärerna jag varit i)
Täntke för er som inte planerar att köpa denna tidning dela med mig lite av vad som står. Så ska du köpa den så kan du ju sluta läsa här....eller få ett smakprov :)

Kroppsform: Liten byst, smal midja och korta ben.
På bilden bär där hon bär rätt bär hon en vinageinspirerad sjöjungfru-klnning (när jag tänker sjöjungfru tänker jag på den extrema som svänger ut nere vid vaderna, det är inte detta hon har på sig på bilen, snarare en mer A-linje form) Klänningen ger henne fin fort över byst, midja och skarpar kurvor för dig med mindre rumpa. Inga korta ben i sikte heller.

Klänningen är med bara axlar.

Kroppsform: Breda axlar, Markerade höfter,Nätt byst
Bredare axlar gör sig fint med lite mer tyg upptill. skärningen i utingnen är ett litet v med breda axelband(mycket tyg) vilket gör att en mindre byst får fin form.

Kroppsform: Stor byst, markerad midja och breda höfter
Jessica (modellen på bilden) får markerad byst och midja tack vare den sneda draperingen. Snörningen i ryggen gör att klänningenenkelt kan anpassa hennes former.


Ja de var svårare än vad jag trodde att skriva av så att ni skulle förstå utan att se bilderna. Men jag hade ju redan börjat så var väl lika bra att avsluta. Hoppas ni förstod något.
Ska finnas med en budgetspecial i tidningen. Delar med mig av detta när jag kommit dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar