söndag 23 januari 2011

Bridezilla is here

Jaha, då var man gästbloggare då. Lite sådär hemligt över det hela.
Men jag vill inte avslöja mitt eget bröllop på min egna blogg för evuntuella läsande gäster.. Nä så de blir att jag bloggar här.

Jag är själv ung och precis varit mammaledig i ett år så budgeten är inte på topp, men vi har satt en budget på 30 000 för bröllopet med ca 55 gäster. Tror ni vi klarar att hålla den? Det är svårt för det är så mycket man vill ha. Men ska göra allt för att hitta lite billigare lösningar som drar ner priset.
Så vart har jag kommit i min planering för bröllopet som äger rum i sommar?
Jo..
Kyrka, Lokal, Präst är bokat. Klänning ska jag beställa via Kina. Får den upsydd efter mina mått och kan skicka in en bild på vilken klänning jag vill, eller kanske till och med designa min egen att skicka in?
Letar som en tok och kanske har jag hittat klänningen jag ska.. men med några små ändringar. Men kommer att lägga till olika modeller efter hand som jag fastnat för men som inte blev den rätta för mig.

Mat Vi ska faktiskt träffa en Kock imrgon som är kompis med min blivande :) Så han ska laga vår mat så imorgon ska vi förhoppningsvis komma på en meny. Någon som har något smaskens tips att dela med sig av?

Blommor, jag har turen att min kompis, tärna är nyutbildad florist så hon ska hjälpa mig med detta.. Kommer bli så bra.

Hår och makeup, med lite kontakter hoppas jag kunna fixa detta gratis eller till väldigt bra pris.

Ja sen har man ju en massa ideer också.. Som färgtema. Hos oss lutar det åt dusty rose, silver och vitt.


Ja de var en liten start på hur långt jag kommit. Men en massa ideer ryms ju förstås i huvudet.

// BRIDEZILLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar