måndag 24 januari 2011

Kina klänningar

Att köpa en klänning kan ju bli dyrt. Tänk då att få vilken klänning du vill, upsydd efter din figur till ett minimalt pris.


Jag gjorde detta med min balklänning. betalade 1200:. inkl frakt och fick den upsydd efter mina mått. Den blev jäte fin. Välsydd, och riktigt tung var klänningen med massa tyg. Precis på samma sätt kan man göra med brudklänningen.

Denna hade jag på min bal



Antingen kan man beställa via en Kina sida direkt. Men då är de viktigt att man ser till att kontakten blir bra och att man förstår varandra så de inte blir massa missförstånd. Mejlkontakt är de som andvänds. man kan om man hittar två klänningar man gillar själv sätta ihop bilderna till en helt egen klänning. Eller göra ändringar hur man vill.

Efter att kollat runt i olika forum verkar de som om dessa sidor har fått bra kritik och har nöjda kunder.700:- kan du få en klänning för nu när dollarn ligger så lågft. Men tänk på att beställa flera månader innan, det kan bli missförstånd så du kanske inte blir nöjd eller leveransen drar ut på tiden så var ute i god tid.

http://www.wholesale-weddingdress.com/

http://www.millybride.com/ - Hemsidan ligger nog nere nu men kommer nog upp snart igen

http://www.landybridal.com/

Finns massvis mer av olika Kina sidor, men kolla upp innan så att dom har nöjda kunder. Läs i olika forum. Vissa företagf är mindre seriösa och inte noga med att få nöjda kunder.

Har du fastnat för en vera wang klänning eller någon annan märkes klänning. Landybridal syr upp vad du vill men i deras sortimet har dom mängder av märkes kopior.

Vill man vara lite säkrare kan man buda hem en klänning på tradera. Wedingdresses heter en säljare som har över 100 nöjda klänningskunder. Brukar gå för 2000 kronor + 350 :- i frakt. Då får du även underkjol till, och några (inte så vackra) smycken och handskar till. Men då garantera säljaren att klänningen blir bra gjord och att den kommer i tid osv. Även tullavgift står han för om du frågar han innan du budar.

Ebay.com har också säljare som syr upp klänningar i Kina, det var så jag beställde min bal klänning. Och ävewn på ebay så lämnar man omdöme efter man köpt varan så man kan se om de finns nöjda kunder. Och en onöjd kund skulle kunna förstöra hela verksamheten för en säljare på ebay så dom brukar vara väldigt noga med att ha nöjda kunder som lämar bra omdöme. (Det vet jag som van ebay handlare)



Så tänkte att jag lägger ut olika modeller som jag hittat på olika sidor (även oseriösa kina sidor, för gillar man en klänning från en sådan sida är de bara att skica in den till en bra Kina sida) så kan ni få lite inspration.

//BRIDEZILLA

1 kommentar:

  1. Vilken säljare på Ebay köpte du din jätte finabalklänning av? Mvh Kristina

    SvaraRadera